© Helena Sundin ♥

Alla inlägg under oktober 2010

Av Helena Sundin - 31 oktober 2010 23:45

  

Här är vår blivande lilla bäbis.

Ni kan se hur hon har växt.

På dom första bilderna är hon bara lilla barnet.

Dom sista fyra bilderna är tagna idag.

Hon kommer flytta in i början av december.

Är hon inte söt den lilla hårbollen?

 

Den stora frågan just nu är, vad ska hon egentligen heta? :)

Av Helena Sundin - 31 oktober 2010 23:14

Har varit otroligt oaktiv här på bloggen som ni kanske har märkt, men jag har varit med hjärtat, umgåtts med trevliga människor, varit på krogen och bara varit hela helgen. Men i veckan kan jag lova massor av uppdatering, bilder osv. För denna vecka består av lov, så jäkla skönt. Så nu blir ni inte av med mig ;)

 

Puss

Av Helena Sundin - 29 oktober 2010 01:25

Sitter och väntar på att hjärtat ska sluta jobba, verkar som om vi ska iväg till hans kära mamma en sväng då. Hans morbror kom nämligen dit idag så han ville träffa honom lite och så så jag lovade att följa med, känns halv underligt att åka och hälsa på någon den här tiden på dygnet men äsch. Så länge jag slockar innan klockan fyra är jag nöjd för då får jag sova iallafall åtta timmar innan det är dagsatt dra iväg på skolan igen, men det är så otroligt skönt att det är sista dagen innan lovet. Känns som om lovet inte kunde komma mer passande faktiskt, precis lagom att det kommer nu.


Puss

Av Helena Sundin - 28 oktober 2010 23:02

Jag är otroligt duktig på att sitta i mina egna tankar och stänga ute verkligheten, så jag satt vid köksbordet precis som vanligt och tänkte samtidigt som jag klottrade massa oigenkännliga saker på ett tomt papper.. Plötsligt plingar msn till på datorn, jag flyger högt och jag tänker sådär lite för mig själv “hänger folk där fortfarande?” Nog för att jag ofta är inloggad där, men det beror mest på att det loggar in av sig själv så fort jag kopplar upp mig på internet, för jag skriver sällan med någon om det inte är något speciellt jag funderar över eller liknande. I vilket fall som helst så kollar jag, första tankeställaren kommer så fort jag klickar upp personen som skrivit, vem fan är detta tänker jag. Sedan ser jag vad som skickats, en mp3-fil. Då kom nästa funderare, vem tusan börjar med att skicka en låt? Säkert nå jäkla virus eller nått tänker jag kvicktänkt som jag ör haha. Men sedan rasar femöringen ner, eller puzzelbitarna på plats eller vad man nu brukar säga när jag läser titeln på filen. “Do you miss me” självklart var det Emil Assergård som hade skickat en utav sina låtar till mig, så efter några minuter accepterar jag glattöverraskad filen (vad som för många, eller dom flesta hade tagit fem sekunder) och nu sitter jag här och väntar med spänning på att den ska laddas klart samtidigt som jag pratar lite med pojken om fotograferingen han var sugen på framöver.

 

  

Puss

Av Helena Sundin - 28 oktober 2010 22:11

  

Av Helena Sundin - 28 oktober 2010 21:24

Måste bara säga en sak, fyfan va skönt det var att gå en långpromenad men musik i öronen. Kom nyss innanför dörren vilket betyder att jag varit ute i nästan en och en halv timme! Inte dåligt inte dåligt, jag hade tankar på att jogga en runda när jag var påväg ut men som tur var gjorde jag inte det för då kan jag lova att jag hade slagit ihjäl mig för satan i gatan va halt det var ute, man fick gå på helspänn hela tiden för att inte missa någon fläck med is. Men men jag överlevde hela vägen utan att ens vara nära på att drutta omkull! Nu tänkte jag faktiskt ta mig en cigg på balkongen och sedan däcka framför tv:n en stund. Känns som om jag måste komma bort från datorn ett litet tag till i alla fall för att inte bli helt gaggig i huvudet (:

 

Puss

Av Helena Sundin - 28 oktober 2010 20:00

Oj låg i badet på tok för länge så när jag väl klev upp såg jag ut som ett skrynkligt litet russin hela jag, haha. Nu ska jag dra på mig lite bekväma kläder och ta en promenad, känns som om det kommer bli en lång promenix. Har så sjukt mycket i skallen just nu så lika bra att ta och rensa hela hjärnan när man ändå är igång. Kommer upp lite bilder senare när jag är tillbaka (:

 

Puss

Av Helena Sundin - 28 oktober 2010 18:30

Sitter vid köksbordet och pimplar i mig iskall coca-cola samtidigt som jag håller på att gå under pga. mensvärken jag har fått, och den jäkeln vägrar ju att ge med sig. Planerar att snart laga käk innan jag kryper ner i ett hett bad, för värme hjälper mot dom flesta sorters smärtor.. Så där har jag bestämt att jag ska ligga tills jag känner mig någorlunda normal, sedan är det dags för kvälls promenaden som jag har infört i mitt lilla schema. Det ska bli promenad varje kväll om inte vädret eller kroppen säger ifrån! Kände att det var på tiden att gå ut och röra lite på sig, saknar mina långa promenader där jag alltid kunde rensa tankarna. Så här ska det börjas med det igen.

 

Nog om det, jag gjorde i alla fall några kladdmuffins som jag talade om tidigare men jag gjorde inte så många, utan tio stycken blev det istället för tjugo. Känns som om det räcker gott och väl, risken är ju att jag äter alldeles för många annars. Men nä nu skriker magen så dags att fixa käka (:

 

Puss

Presentation

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards