© Helena Sundin ♥

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Helena Sundin - 5 oktober 2010 21:11

 

 

Sedan ungefär ett år tillbaka har jag velat höra små fotsteg trippa fram över golvet, ha någon som ropar på en. Tjuter när magen skriker efter mat och så vidare. Den senaste tiden har jag och sambon pratat om saken, planerat lite försiktigt och troligen får jag snart höra små steg trippa fram över golvet!

 

 

 

 

 

 

 

 

 







Jag ska förhoppningsvis bli med katt!

Jag har alltid velat ha en liten gul kissekattflicka.

Någon att gosa med i soffan, de mörka

kvällarna när hjärtat jobbar eftermiddag.


   


Av Helena Sundin - 5 oktober 2010 20:12

 

Want you to make me feel like I’m the only girl in the world.


Av Helena Sundin - 5 oktober 2010 19:36

 

 

Igår tog jag och köpte hem fem gardinstångar och sex olika gardiner. Cirkus sexhundra spänn fattigare blev jag men det var det faktiskt värt för satan vad lite tyg i fönstren gör skillnad. Tog ett tag för korta mig att få upp allting, balanserade på stolar, bord och sängkanter för att få alla stångar och gardiner på plats. Nog för att det är otroligt mycket kvar av inredningen i min och hjärtats lilla tvåa men gardinerna hjälpte den verkligen på traven, och i helgen verkar det som om soffan kommer på plats också. Efter det kommer det förhoppningsvis börja se ut som en lägenhet i alla fall! Dock har jag massa planer för denna lägenhet, men det är inte så lätt att leva ut allting när man inte har pengar i överflöd. Men nästa inköp jag ska göra är i alla fall ett skrivbord, ganska stort ska det vara för jag vill kunna ha datorn där samtidigt som jag vill kunna göra läxor, skriva och teckna på andra halvan av bordet liksom. Men jaja, nu ska man väl inte förhasta sig allt för snabbt kanske för detta kommer troligen ta ett tag. Vet ju efter andras erfarenheter att det här med att flytta in riktigt kan ta sin lilla tid, finns ju dom som bott i sin lägenhet i snart ett halvårs tid som ännu inte riktigt flyttat in på riktigt utan fortfarande har saker som ska sättas upp på väggarna och så vidare. Så ja, jag vet att saker och ting inte alltid går så fort som man kanske önskar men jag klagar inte, så länge jag har tak över skallen och golv under fossingarna så är jag nöjd. Sedan att jag får dela denna lya med världens finaste Victor (pojkvän/sambo/fästman vad man nu vill kalla honom) gör inte saken sämre.

 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards