© Helena Sundin ♥

Alla inlägg under november 2010

Av Helena Sundin - 29 november 2010 10:05

Inte ens morgonsolen lyckas lysa upp min sargade fasad, min tillvaro har de senaste dagarna kantats av tårar och ångest. Och den här morgonen har hittills tagit priset som den värsta, nattens sömn har varit orolig och kort vilket resulterat i att jag inte orkat gå till skolan, hjärtat som har ledigvecka kom in i vardagsrummet där jag satt uppkrupen i soffan för en stund sedan och såg besvärad ut. Han ser genast allt som tynger mig och hans lugnande stämma får för en kort stund ångesten att släppa, några ensamma tårar rinner nerför mina kinder. Han kramar mig länge och tårarna hinner återigen torka innan jag lyfter huvudet från hans varma axel. Han frågar lugnt "är du så less på skolan?" jag nickar och ångesten gör sig påmind, den sköljer över mig som en flodvåg och jag känner hur illamåendet över allting måste göras kommer tillbaka. En kort sekund hade jag glömt bort ångesten jag haft över saker och ting som inte blivit gjorda men nu är den återigen tillbaka i mitt huvud, men trotts detta ser jag på något sätt ett ljus i den mörka tunneln jag springer i. Imorgon, imorgon ska det bli bättre.

Av Helena Sundin - 23 november 2010 15:24

Känner mig som en urtvättad disktrasa, har knaprat ipren hela dagen och känner mig allmänt slutkörd. Så idag blir det att ta det lugnt och hoppas på att jag känner mig piggare imorgon!

 

puss

Av Helena Sundin - 22 november 2010 10:09

Snart kommer mitt i vanliga fall halv långa hår falla till golvet när någon frisör går lös med saxen i mitt svarta hår. Känns skönt men samtidigt fruktansvärt jobbigt.

Men detta är något jag klurat på länge och gruvat mig för så lika bra att få det överstökat. Älskling ka också klippa sig så idag ska vi fixa tid tillsammans när han slutar jobba.


  

Av Helena Sundin - 22 november 2010 09:18

God morgon, var skit pigg imorse när jag vaknade och allting kändes sådär löjligt bra. Den isande kylan som bet i kinderna när jag klev ut igenom dörren rörde mig inte i ryggen, livet kändes sådär super bra och jag kom på skolan och traskade iväg till lektionen vi skulle ha på morgonen. Men vad händer, jo skiten är inställd, allting bara rasade för mig och humöret sjönk från hundra till noll på några sekunder när en kvinna kom och berättade att läraren var sjuk.

 

Så egentligen kunde jag ha varit hemma nu och gått till skolan vid halv tolv eftersom nästa lektion börjar klockan tolv. Men jag håller tummarna för att humöret ska stiga en aning nu i alla fall för att gå runt och vara små sur är ingen höjdare enligt mig.

 

Puss

Av Helena Sundin - 19 november 2010 22:42

Hur lång är du?

Jag är faktiskt ganska kort, närmare bestämt bara 163 cm.

 

Vad tycker du om Kissie?

Tycker och tycker, jag känner henne inte så jag anser inte att jag har någon rätt att tycka något speciellt om henne. Om jag skulle uttrycka mig i den här frågan skulle jag först vilja ha chansen att skapa mig en egen uppfattning om henne som person och inte utifrån hur hon är på sin blogg för jag anser inte att man kan skapa sig en uppfattning om en person genom att bara läsa dens blogg.

 

 

Är du lycklig?

Det finns alltid saker som man skulle vilja ändra på eller saker som man skulle vilja byta med någon annan, men över lag så är jag lycklig med hur mitt liv ser ut just nu.

 

Är du kär i någon just nu?

Ja det är jag verkligen.

 

Har du pojkvän?

Jajjemensan det har jag, och han är inte bara min pojkvän utan även min sambo och fästman (:

 

Har du körkort?

Ja det har jag sedan fyra månader tillbaka ungefär (:

Vad vill du bli när du blir stor?

Ja jag skulle hemskt gärna vilja bli fotograf, om det inte skulle bli så skulle jag vilja bli någonting där man hjälper unga med problem.

 

Vilken är din favorit färg?

Svart, guld, lila, vit, brun. Alltså jag har massor med favoritfärger.

 

Stämmer det att du kört cross?

Jajjemensan det stämmer, jag hade en cross några år, jag tävlade aldrig men körde som en rolig grej. Men nu är den  såld så nu är det slut kört för min del.

 

Har du fått kattungen ännu?

Nej jag ska hämta den första helgen i december!

 

Vad önskar du dig i julklapp?

En kamera helt klart, och bortsett från det önskar jag mig endast pengar.

 

Hej, du är verkligen jätte fin. Gör du heders till andra också, tycker nämligen din heder är super fin?

Nej det gör jag inte eftersom det är så otroligt många som frågar, så tyvärr är svaret nej.

 

Hur länge har du och din pojkvän varit tillsammans?

Fjorton månader och nio dagar. Och vi har varit förlovade i fem månader och nio dagar (:

 

Hur stor är eran lägenhet? Kan du inte ta lite bilder och visa hur det ser ut?

Det är en tvåa med kök, jag vet inte riktigt hur många kvm den är på men det räcker gått och väl åt oss. Och självklart ska jag ta lite bilder så ni får se hur det ser ut hemma hos mig.

Av Helena Sundin - 19 november 2010 20:57

  


I don't know what to say.



Av Helena Sundin - 19 november 2010 20:46

  


-Hjärtat hoppar till bakom revbenen.

Ögonen vänder sig av njutning.

You know what i mean..

Av Helena Sundin - 18 november 2010 20:30

Första kärleken kommer när som helst i livet. En del blir kära på dagis och en del först i vuxen ålder, men tonårstiden är ofta en tid då kärleken blomstrar ordentligt. Men vad är egentligen den första kärleken? Är det någon utav alla dom man frågade chansen på i lågstadiet, eller är det den där äldre grabben men suktade sig galen efter trotts att man visste att man inte kunde få honom? Eller var det han man hade sitt första halv seriösa förhållande med? Jag vet inte, men jag vet en sak och det är att Victor är min största och starkaste kärlek i livet!

Presentation

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards