© Helena Sundin ♥

Alla inlägg under oktober 2010

Av Helena Sundin - 28 oktober 2010 14:55

Nu är jag hemma en hel timme tidigare än vanligt på torsdagar, men jag var nämligen klar med allting vi skulle ha gjort på fotolektionen så jag fick gå hem. Inte mig emot eftersom det betydde att jag kunde få skjuts hem, i alla fall så är jag grymt glad idag. Tror det kan bero på att jag har världens sovmorgon imorgon, min första sovmorgon den här terminen. Börjar i vanliga fall halv nio alla dagar, men imorgon har vi inget individuellt val så den åttio minuters lektionen slipper jag, plus att jag i vanliga fall har hål efter den fram tills gympan som börjar klockan ett så jag har alltså sovmorgon ända till klockan ett imorgon. Och vem skulle tacka nej till det? Inte jag i alla fall, ett perfekt avslut på veckan innan lovet och allt. Så idag och ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska göra, funderar på att kanske baka någonting gott. Möjligen kladdmuffins, det är ju min lilla specialare som alltid blir bra haha. Men nu ska jag gå ut på balkongen, ta mig en cigg och bara njuta av livet en stund.

 

puss

Av Helena Sundin - 28 oktober 2010 08:20

Idag är det skola som gäller för hela slanten, är på grymt bra humör och det känns som om den här dagen kommer bli kanon. Troligen för att vi har foto hela dagen vilket alltid är trevligt. Iallafall så kom jag nyss till skolan, fick ta bilen imorse eftersom hjärtat fortfarande har peggan hemma. Men hem får jag gå eftersom peggan ska tillbaka till Linus och hjärtat ska ha bmw:n. Men det gör inte så mycket, det är skönt att gå lite också (: Plus att jag inte behöver handla nu när jag storhandlade igår. 


I vilket fall som helst så börjar vi om några minuter så jag ska stänga ner datorn och börja traska iväg mot salen där vi ska ha mentorstid nu på morgonen!


  


puss

Av Helena Sundin - 27 oktober 2010 23:09

  


Vädurens horoskop för vecka 43

Väduren 21/3-20/4

Månen påminner dig om svunna tider

och du känner behov av att läka gamla sår.

Att söka upp en person från förr och prata

ut kan vara befriande för dig.

 

Kärlek: Du får många komplimanger

och det får dig att undra om det finns

något bakom de fagra orden.

 

Utmaning: Att ta tag i saker och ting.

Satsa på att: Skaffa nytt mod.

Av Helena Sundin - 27 oktober 2010 18:46

Kom hem från handlareftermiddagen för nå timmar sedan, har hunnit med att packa upp alla påsar, fylla kylskåpet till bredden, ta ett varmt bad och nu har jag precis lagat klart middag till mig själv. Passar på att ära kyckling när hjärtat inte är hemma eftersom han inte är storförtjust i det. Blev en kycklingfilé med keso och majs till, låter ganska nyttigt tyck ja haha. Nä men det är i alla fall gott! Ska strax bänka mig framför tv:n, håller tummarna för att det finns någonting vettigt att titta på! Kommer troligen inte bli så hemskt mycket bloggande från min sida ikväll, för jag har helt enkelt inte orken till det. Utan jag ska inta tv-läge och stanna där ikväll haha. Köpte ju hem några kilo godis (ca; tre tror jag de blev) nu när jag och Mimmi var iväg på kundkortskvällen på hemköp, så får kanske unna mig lite godis ikväll eftersom jag aldrig äter det annars (:

 

puss

Av Helena Sundin - 27 oktober 2010 14:45

Vaknade halvhängig även idag, men värken börjar släppa nu vilket är det bästa. Allting blir så mycket lättare om man slipper ha ont överallt. Funderar på att gå och kolla upp detta med värken framöver och se vad det egentligen beror på, för inte ska väl lite träning göra en sängliggandes? Ja nog om det, älskling åkte nyss iväg på jobbet, han lånade tillbaka peggan idag av Linus så att jag skulle få ha bmw:n eftersom jag och Mimmi ska iväg på kundkortskväll på hemköp och handla på oss sånt där skoj som är på extrapris just för oss medlemmar. Ska även dra med mig henne på dollar en sväng, inte för att jag tror jag måste dra henne direkt men ;) Där ska jag i alla fall kolla lite gardiner, ljus, dukar och sånt där annat skoj. Kan tänka mig att det har börjar komma in julgrejor där nu så då måste jag bara dit haha. Funderar även på att kika efter lite grejor åt kattbebisen som planeras anlända hit till oss i början av december. Som jag längtar efter den lilla tösen.

 

Nu ska jag i alla fall koka mig lite T, kura in mig i en filt och läsa Allas. Haha jag vet visst låter jag lite som en tråkig tant? Men det är jag såklart inte, ska bara läsa recepten som finns i och sedan ska jag kolla lite på dom olika förslagen på heminredning.

 

puss

Av Helena Sundin - 27 oktober 2010 01:49

Hjärtat klev precis in genom dörren.

Som jag har saknat honom.

 

puss

Av Helena Sundin - 27 oktober 2010 01:20

Jag sitter och glor på klockan.

Räknar sekunder och minuter.

Vill att klockan ska bli två snart.

Då brukar hjärtat vara hemma.

 

 

 

Bilden får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Helena Sundin

Av Helena Sundin - 27 oktober 2010 00:55

Jag känner mig otroligt tom och liten ikväll.

Jag saknar varm hud att känna på.

Jag saknar stora ögon att drunkna i.

 Jag saknar värmen din famn ger mig.

Kom hem!

Presentation

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards