© Helena Sundin ♥

Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Helena Sundin - 12 oktober 2010 21:53

 

Japp, efter skolan idag gick jag och köpte den röda jackan och jag ångrar mig inte. Den är så otroligt stor och skön, och jag lovar jag kommer aldrig mer frysa även fast jag är världens mest frusna människa. Fryser ju till och med på sommaren, och nu när det ändå ska bli den kallaste vintern på tusen år eller något liknande är det bäst för lilla mig att jag har en varm jacka att gömma mig i.

 

Men nu ska jag i alla fall mysa ner mig framför tv:n tillsammans med honom innan det är dags att sova (:



    

 


Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Helena Sundin


Här är några snabba bilder som jag tog idag när jag ramlade in genom dörren här hemma. Älskling slutade tidigt idag och kom hem strax efter tre och han berättade att han kanske ska sova borta imorgon kväll, alltså köra långt och sova borta i lastbilen, vilket inte kändes sådär super skoj. Nog för att det bara är en kväll men ändå, är så van att alltid sova med honom och umgås med honom i alla fall någon stund under dygnet. Men har jag tur så hinner han hem, så jag håller tummarna annars är jag ensam imorgon vilket betyder massa uppdatering. För ikväll blev det inte så mycket av det, somnade och sov några timmar och efter det ville jag umgås med hjärtat om han nu inte kommer hem imorgon!


Av Helena Sundin - 12 oktober 2010 11:26

Jag tror att det som kommer att a död på mig är dessa jäkla håltimmar som vi har. Jag har långa håltimmar alla dagar i veckan utom torsdagar. Och det är ju inte direkt 45 minuter vi har att göra med, utan det är timmar. Igår hade jag två timmar, idag tre. Jag håller på att bli tokig, allting med den här skolan börjar gå mig på nerverna när jag har traskat runt i den utan och innan på alla dessa håltimmar. För visst när jag har bilen är det inga problem, men när älskling jobbar förmiddag har jag ju inte bilen och jag känner att jag inte orkar gå hem och sedan tillbaka för att sedan gå hem igen när jag slutar! Så ja, död åt håltimmarna jag har. Nu ska jag sluta klaga, känner att jag blivit duktig på den fronten, klagar ovanligt mycket nu för tiden så lika bra jag försöker sluta med det. Vem vill lyssna på en liten surpuppa? Ja inte jag i alla fall så nu ska jag försöka vara lite mer positiv.

 

Svenskalektionen vår börjar om tjugofem minuter, efter den slutar faktiskt jag vilket känns kanon, ska springa på stan då. Kolla den där jäkla jackan, köpa lite smink eftersom det börjar ta slut. Sedan vet jag inte, vill kika på skor också men jag vet att jag kommer ånga mig sedan eftersom jag redan nu vet att jag inte har råd. Men jag älskar skor och vill bara kika lite, kan ju alltid få någonting att spara till. Dock suger jag på att spara också haha, ska faktiskt starta ett sparkonto har jag kommit på. Där jag inte kan få tag på pengarna de första åren eller något. För kan jag det kommer jag att vara där och ta fast jag inte får! Så det är ett kommande projekt i mitt liv.

 

Nej usch va jag babblar, nu ska jag läsa lite bloggar innan det är dags att kila iväg på lektion (: Senare idag kommer det att komma upp lite bilder och sånt där annat skoj som kan vara roligt att kika på!

 

puss

Av Helena Sundin - 12 oktober 2010 10:35

  


Jag har haft sådana bekymmer men det här att köpa vinterjacka, jag kollade på en igår, alltså en viss modell. Jag vill ha en lång, med luva, stor ska den va och fluffig. Men den enda som fanns i stolek S var en röd, och självklart vet jag att röda jackor i den modellen har världens fjortisstämpel på sig så jag har världens beslutångest. Visst den var jätte skön och bekväm på alla sätt och vis, hade den funnits i typ svart eller något hade jag inte tvekat en sekund. Men nu känner jag mig lite kluven, måste ju ha en ny vinterjacka i vilket fall som helst.. Plus att den måste köpas denna månad, för nästa månad ska jag klippa mig. Har nämligen räknat ut att min fjuttiga inkomst inte räcker till båda denna månad. Äsch märks senare under dagen hur jag har gjort som, fan ta fjortisstämpeln, kommer jag i en röd jacka så må väl det vara hänt. Ska i alla fall kila iväg och prova den igen när jag slutat!

 

puss

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards