© Helena Sundin ♥

Alla inlägg under november 2010

Av Helena Sundin - 2 november 2010 17:42


Funderar starkt på att börja sola igen, mest för att jag saknar färgen jag hade i somras. Sedan är ju ett plus att jag har en bit att gå ner på stan för att sola också, så jag får lite motion samtidigt! Hittade den här bilden när jag satt och kollade igenom bilder från sommaren, satan va brun man var. Nog för att bilden är i svartvitt så ner man ändå brännan, denna bild är tagen några dagar innan jag tog körkortet (:

  

Av Helena Sundin - 2 november 2010 17:31

Sitter framför tv:n och äter middag för mig själv. Hjärtat åkte och jobbade för ett tag sedan, han har ett jäkla pass framför sig. Han ska jobba från fem till fem, alltså hela jäkla natten. Så jag är ensam hemma, vilket kommer resultera i en sen natt för mig också. I vilket fall som helst så klev jag upp ganska sent idag, men jag var uppe ur sängen innan hjärtat makade sig upp. Efter det så har vi bara legat i soffan och myst hela dagen, var och handlade en snabbis också så jag inte skulle behöva gå ner på stan sen och handla. Och nu sitter jag här, väntar på att klockan ska bli halv sex så att The Big bang theory ska börja. När jag har sett dom två avsnitten som visas ikväll ska jag nog gå en promenad, känns som om det är på tiden! Sedan ska jag unna mig ett varmt bad också, med levande ljus och hela köret.

 

Puss så länge.

Av Helena Sundin - 1 november 2010 20:48

Både jag och hjärtat har intagit soffläge nu efter middagen som bestod av korv och makaroner. Dock sitter jag vid datorn och han spelar NHL 11, jag har svårt att förstå vad det är som är så otroligt roande med det spelet. Men det kanske är för att jag är tjej? Nog för att jag inte är allt för tjejig så är det där med hockeyspel inte alls min grej. Då funkar fifa betydligt bättre i min smak. Aja nog om det, efter att vi varit och fått däcken bytta på BMW:n så åkte vi och handlade och sedan tog vi oss en runda på dollar, jag pillade på julsakerna och drömde mig bort en aning som jag alltid gör när jag befinner mig i den butiken. Allting är så fint och billigt att man skulle vilja köpa nästan allt som finns där, speciellt alla prydnads saker, det är det bästa med hela butiken. Allting som glittrar och glimmar måste man kika på. Även om man sett allting hundra gånger så är det ändå lika roligt att gå runt där, men vi köpte inget speciellt, några grytor, kakor och strumpor. Sånt där nödvändigt tjafs som man inte blir direkt road utav haha. När vi kom hem städade vi innan det var dags för käk, jag plockade ihop i hallen, på toan och sedan min sida i sovrummet. Plockade upp från golvet, packade in i garderoberna, la tvätten i tvättkorgen och dammsög. Vardagsrummet ska tas det också så fort vi fått helt inordning här inne, men ännu är väl egentligen ingenting klart, det har liksom aldrig funnits den tiden, men den här veckan ska jag ta tag i vissa saker i alla fall och försöka få det lite hemtrevligare här.

 

Klockan nio ska jag bänka mig framför tv:n och se svenska Hollywood fruar, det är nämligen därför hjärtat ligger och spelar NHL nu. Det är liksom kravet för att jag ska få se fruarna klockan nio, eftersom det inte är något program som direkt roar honom får han spela lite innan så han klarar sig i en timme haha.

 

Puss

Av Helena Sundin - 1 november 2010 20:28

Nattens kyla biter i skinnet, gatlyktornas sken sipprar svagt igenom dimman som ligger tät över staden. Gatorna är tomma sedan länge, mina fotsteg trampar inte i takt med någon annans. Jag har hela staden för mig själv och jag nynnar tyst på någon gammal enformig melodi som legat kvarglömd i hjärnan.

 

  

Av Helena Sundin - 1 november 2010 14:28

Första november, nu är det exakt en månad och tjugotre dagar till julafton. Eller till den där mysiga natten innan julafton, till den tjugotredje december alltså. Känns en aning bittert att det vita guldet ännu inte fallit över Kramfors, dock ska det poängtreas att det har fallit snö, men att det inte lagt sig på marken. Det har jag själv sett eftersom dom små flingorna fastnade så fint i mitt svarta hår en morgon. Men det är också allt. Men jag håller tummarna för att det ligger snö på marken hemma i junsele när jag anländer dit nu på torsdag för att besöka tandläkaren. Det vore i alla fall trevligt eftersom då skulle jag ha något att glädja mig åt och inte bara fasa över att någon ska rota runt i munnen på mig. Med den tandläkarskräck jag har så har jag gruvat mig i flera dagar nu bara för att åka och undersöka gaddarna, det är fan det absolut värsta jag vet att gå till tandläkaren!

 

I alla fall vet jag inte riktigt vad denna dag har att erbjuda, hjärtat är ledig idag eftersom han jobbar helgen som kommer så någonting skoj ska vi säkerligen hitta på. Däcken på bmw:n ska i alla fall bytas vilket är en jäkla tur för mig som ska ut och köra långt på torsdag haha. Men men nu ska jag mysa ner mig med min gos i soffan som vi äntligen fått haha.

 

Puss

Presentation

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards