© Helena Sundin ♥

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Helena Sundin - 8 december 2010 20:02

Din falska sate, tror du inte jag vet hur det ligger till?

Av Helena Sundin - 8 december 2010 18:41

Ja vad är egentligen kärlek, det finns så många olika typer av kärlek. Kärleken till sin familj, syskonen, mamma och pappa. Kärleken till sina vänner och andra släktingar, far- och morföräldrar, kusiner och tremänningar. Kärleken till sin partner, pojkvän, sambo och fästman. Och kärleken till sina djur och till sina ägodelar. Att sätta ord på vad kärlek egentligen är, är otroligt svårt. Det är en sådan stor känsla som man egentligen inte kan sätta ord på, det finns inte sådana ord som kan beskriva kärlek. Kärlek är helt enkelt en för stark känsla för att små ord ska kunna beskriva den!

Av Helena Sundin - 8 december 2010 17:40

Katten vägrar lämna min sida, hon ska helst vara så nära som möjligt. Just nu ligger hon och sover under ett av mina ben, inte speciellt behagligt för min del eftersom jag krampaktigt försöker hålla upp benets vikt en del för att jag inte ska mosa henne. Samtidigt som jag sitter och får kramp ligger hon där och spinner så att hon låter som en liten motor. Flyttar jag på henne får jag en sur blick innan hon traskar upp på datorn och lägger sig på tangenterna för att vara ivägen så mycket som möjligt. Hon är ju bara för rolig den här kissen!

Av Helena Sundin - 8 december 2010 17:20

 

Hon heter Tummelisa på grund utav att hon har två extra tummar på framtassarna, stora och söta är dom och ger henne en karaktär. Dock används smeknamnet Lisa allt oftasre eftersom det går så mycket fortare att säga, men tanken bakom namnet är rätt gulligt enligt mig!

Av Helena Sundin - 8 december 2010 15:53

Nu skulle jag vilja ha en snöklädd äng, en gammal stol, och en människa med gitarr.

Det ska vara svagt ljus ute, frostigt och vacker soluppgång. Snökristaller i luften.

Stolen får gärna vara stor, med röd sammet på rygg och sits. Lite sm en kungatron.

Jag har en sådan bildidé...

Av Helena Sundin - 8 december 2010 15:35

Igår natt innan hjärtat kom hem från jobbet mådde jag inte speciellt bra, jag mådde illa, frös och huvudet värkte. Jag låg halv död i soffan när hjärtat klampade in genom dörren, efter någon timme kände jag mig så passa okej att jag kunde förflytta mig till sovrummet. Det tog inte lång tid innan jag slocknade, imorse var dock illamåendet tillbaka och jag kände mig inte pigg alls. Så jag stannade hemma, tror att den tidiga morgonen igår och den iskalla minibussen vi åkte till Sollefteå i gjort mig lite hängig. Men förhoppningsvis är jag piggare imorgon, om inte så går jag på skolan ändå. Har man foto hela dagen vill man inte stanna hemma (:

Presentation

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards