© Helena Sundin ♥

Direktlänk till inlägg 17 november 2010

126. Dag 1 – Presentera mig själv

Av Helena Sundin - 17 november 2010 17:10

Fredagen den tredje april förändrades mina föräldrars liv när lilla jag kom till världen på Sollefteå BB. Det var en välskapt men väldigt blå flicka som såg världen för första gången, min pappa fick ta emot en liten tjej invirad i en vit filt med den blåa texten ”tillhör landstinget” jag och färgen på texten matchade perfekt, min kära pappa fick gnugga mig varm för att få igång blodet och syret i min lilla kropp och efter någon minut i pappas famn såg jag ut som vilket nyfött barn som helst.

  

De första åren i mitt liv bodde jag tillsammans med min mamma och pappa i Backe i Jämtland, men vid fyra års ålder tog vi tre vårt pick och pack och flyttade till mammas föräldrahem i Holafors i Västernorrland. I den lilla byn började mitt liv på allvar, jag växte upp, började skolan i Näsåker gick ut skolan där, började skolan i Junsele, vi flyttade även till Junsele efter många fina år i lilla Holafors, jag tog examen och sökte till gymnasiet i Sollefteå. Jag kom in men märkte tidigt att det inte var min grej så jag hoppade av och strosade hemma i ett års tid. Under det året hittade jag mitt kall i livet, jag sökte till medieprogrammet i Kramfors och kom in.

Nu är jag 18 år och efter över ett år här i Kramfors har mitt liv förändrats drastiskt.

Jag har lärt känna mig själv så mycket bättre, jag har hittat mitt livs kärlek, jag har förlovat mig, flyttat in i min första lägenhet och flyttat ut ur den för att sedan flytta ihop med min andra halva i en två på Källgatan. Jag har hittat massvis med nya vänner, och mitt intresse för fotografering har bara växt sig ännu större.



Om man ber mina vänner beskriva mig skulle dom troligen beskriva mig med följande ord, pratsam, social, tankspridd, kameragalen, glad & kär. Och de orden beskriver väl mig ganska bra men jag skulle själv vilja påstå att jag också är oerhört positiv, målmedveten, ärlig, nyfiken, kreativ och fruktansvärt envis. Självklart har jag också perioder där min fasad rasar totalt och jag kan beskrivas med motsatsen till alla dessa ord, jag kan lätt sjunka ner i depressioner och jag har ett förflutet fyllt av ångest som ibland gör sig påmint. Men jag försöker alltid hitta saker att glädja mig åt i livet.

 

Summan av kardemumman är att jag är en positiv och glad tjej som strävar efter att uppfylla mina mål i livet!

 
 
beatrice

beatrice

22 november 2010 16:58

jättefin blogg :)

http://beatriceandersson.bloggplatsen.se

 
Moa

Moa

22 november 2010 20:01

i blogg!:)

http://jjjustmemoa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Sundin - 23 januari 2011 16:08

http://photoloveandheavymetal.blogg.se DÄR ÄR ADRESSEN TILL MIN NYA BLOGG DÄR JAG NUMERA KOMMER ATT HÅLLA TILL. JAG HÅLLER ALLA TUMMAR JAG HAR FÖR ATT NI SKA FÖLJA MED MIG ÄVEN DIT :) PUSS ...

Av Helena Sundin - 22 januari 2011 02:14


Yes, nu beger jag mig vidare, klicka på bilden för att komma till min nya blogg.    ...

Av Helena Sundin - 21 januari 2011 14:56


   Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.© Helena Sundin ...

Av Helena Sundin - 21 januari 2011 14:50

Jag känner mig ganska värdelös idag, hela jag känns bara grå.. Så det kanske inte kommer att bli så mycket uppdatering under dagen. Kanske blir bättre ikväll, vi får helt enkelt se. Ska redigera massa bilder iallafall,och förhoppningsvis bli li...

Av Helena Sundin - 20 januari 2011 19:04

                                      ...

Presentation

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards